onsdag 31 augusti 2011

Nytt från Paradiset!

Jag har sytt!!!
I gult!!!
Jag måste erkänna att jag verkligen INTE var särskilt nöjd 
med den gula kvilten som jag visade i går,
Men varje täcke som vi skickar till Afrika räddar ett liv.
Därför gör det ingenting om sömmerskan inte är helt nöjd.
Någon annan kommer att bli jätteglad över att få den!!!
Min nya gula är långt ifrån klar och inte ens fotograferad än så håll 
till godo med en liten "kik" på ett av pyttetäckena 
som jag skickade till Carina idag:
Bettan har sytt färdigt Jennys block.
Jag var med och "fifflade" lite på slutet,
 så man kan väl kalla detta ett riktigt grupparbete;-)

Vi var nere på stan i kväll och jag var bara
 "tvungen" att gå in i garnaffären. 
Naturligtvis köpte jag mer än ett nystan av varje 
så jag hoppas att det kan bli
åtminstone 3 par strumpor.

Vad vi gjorde på stan?
Jo, jag hämtade ut mina nya glasögon!
Jag ser groggy ut och jag mår"pyton" just nu!
Större glasyta, annan skärpa och ändrat synfel:-(
Det kan ta några dagar innan jag vant mig, sa expediten.
Men oj, vilken skärpa det är på saker och ting!!!
De sitter jätteskönt, fast det kommer nog ta ett tag 
innan jag vant mig med att se ut så här!
(har för mig att jag sa i slutet på 80-talet:
-Aldrig mer)!!!

Ha en go´kväll!
Jag ska försöka "rida ut gunget"!

Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Det är mycket man säger som man får äta upp vid något tillfälle. Kul att det kommer post! Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Ja, du ser lite groggy ut på den bilden...:) men glasögonen va fina! ...och du med för den delen!
    Jag har varken hållt i garn eller tyg senaste veckorna.....jag bara städar...städar....städar och städar! Vet inte vad som flugit i mig. Det blir andra bullar på lördag!
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  3. Vill inte skriva detta,,så ,,,,vi skypar det hela en dag!!
    Lite mitt stuk på bågarna ,,,fina!!kram

    SvaraRadera
  4. Snygga glas, men det är alltid jobbigt i början, det rättar snart till sig...Kram

    SvaraRadera
  5. Snygg tjej!
    Ska också ha lite större ögon nästa gång. Gillar inte de smala för det blir trångt när man ska ha progresseiva glas.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skitsnygga glasögon!!! Och läckert pyttetäcke du sytt!
    Trots att det är fredagmorgon är jag supertrött och mitt huvvekontor har ff stängt så mycket vettigare kommentar än så här blir det inte....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. hej hej, hade missat detta inlägg. Kul att se pyttetäcket! Bra jobbat tjejer. Och de andra? Får vi se bilder där med? Kram Jenny

    SvaraRadera