fredag 5 augusti 2011

Packat och klart...

...eller packad och glad!!!
Nej! Fullt nykter, men så trött på morsan och hennes kamera!
Ett till!
Så här blev den.
Jag hittar på mönstret allt eftersom jag stickar.
Förhoppningsvis kommer jag ihåg lite av det till en annan sjal. 
Jag har använt 100% ekoull. Stickor:3,5.
Sjalen väger ca: 320g.
Det var ju lite bråttom så den tog inte fullt 2 dygn att få klar!
Jag har nog aldrig stickat så fort!!!
****************
Nu är allt som ska med tillbaka till Irland packat.

Hoppas att lilla M tycker om sitt täcke!!!
************************
I morgon bär det av till Skavsta igen!
Vi som knappt hunnit umgås med dotra!
Tänk att en vecka går så fort!!!
*********************
Ha en bra kväll!!!
Kram Maja

7 kommentarer:

  1. Snygg sjal!
    Visst går tiden fort, man hinner inte blinka förrän det är fredag igen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner som mamma M sorg och tårarna sitter i ögonvrån,och de rinner i morgon......fy ,,men Sanna ha det så kul och njut av din tid på den gröna ön!!Var rädd om dig och Kramar till er båda!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jättefin sjal! Och det är väl inte helt otippat att jag gillar resväskan :o) Hälsa Sanna så gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Snygg sjal, fattar inte bara att du kunnat sticka den så fort?!! Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Hej Maja.
    Vilka fina saker dottern får med till Irland... så fina och så snabbt skapade. Ja, en vecka går fort. Själv har jag varit på fjällvandring med Gube o Vovve. Ska bli skoj att ta tag i symaskinen igen.

    En sak till... jag har tagit bort min zoomin-blog. Ser att det blir konstigt med länken dit som finns på din blog. Tar du bort zoominlänken, blogspot-länken får du gärna ha kvar :-))

    Ha en bra dag, kram till dej... nu åter till tvätthögen :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken fin sjal - vad duktig du är som själv kan hitta på mönster. Jag håller mig slaviskt till beskrivningar, men kanske en gång så....
    Täcket är helt underbart, det kommer att bli uppskattat.
    Visst är det väl synd att man inte kan "lagra kramar" för då kunde du ju kramat henne så det räckte tills nästa gång hon kommer hem. Men vilken tur att det finns Skype i alla fall. Kram Annika

    SvaraRadera