måndag 8 augusti 2011

Lite ordning och reda skadar ju inte...

Jag måste bli lite mer organiserad!
Jag har "tusen och åter tusen" saker på G!
Hur 17 ska jag komma ihåg allt som jag har att sy och 
allt som jag lovat och planerat att göra?
Jo, jag har fått ett gloshäfte av Sanna 
och där har jag redan hunnit skriva
2 sidor fulla med: "SKA GÖRA SAKER"
Bland annat så står det:
¤Jennys utmaning.
PYTTETÄCKEN till Carina.

Kanske hinner jag sy ett till innan de åker iväg.
Tänkte skicka mina tillsammans med
Bettan som också håller på att sy, 
Nu har jag iaf kunnat pricka av en av punkterna i mitt häfte.
Så här blev pyttetäcket som jag sydde av 
Hannas härliga kossetyg.


Här är dessutom det pyttetäcket som blev av de
överblivna rutorna efter min "läxa" till höstens Afrikatäcke.
Ännu en punkt avprickad
OCH
Vuxenpoäng till mig;-) !!!

Kväll på er och ha det gott!

Kram Maja

P.s. Just det ja!
Det är utlottning av garner hos http://paristickor.blogspot.com
Hoppas på vinst!
Jag har blivit "garngalen" - IGEN!!!
Hade faktiskt glömt att det var så roligt att sticka!
Å, nu har jag fått morsan att komma igång igen! D.s.

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt och fräckt pyttetäcket med kossetyget är!!
    Jag har börjat och sticka på sjalen jag skrev om, men jag fick repa upp minst tio ggr innan jag fick fart på hjärncellerna...:) det är mönsterstickning och jag är lite novis när det gäller det...:)
    Denna veckan blir det inget syande för mig, jag håller på att få ordning på mina scrap-books. Det är också kul!
    Ha det gott!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ordning o reda... vuxenpoäng till dej men inte till mej ;-)

    Härliga pyttetäcken, kossetäcket är superfint.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. För mycket ordning och reda kan inte vara bra. För om jag skulle skriva upp varenda quilt-idé jag får skulle jag bli totalt sönderstressad av att veta att jag aldrig i livet kan hinna ens en bråkdel. Så jag lever med min hjärna som sorterar bort en del (ganska mycket) och små handskrivna lsppar som försvinner då och då. Må så gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Ett poäng till mig oxså!!!Ja det är sant,,jag har sytt idag!!
    Tyvärr var det inte alls det chipset sa,,utan det blev något helt annat,,och det var så kul...
    Bra jobbat,,,,och mer får du att bita iiii!Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Jag har röjt på skärbordet för att kunna lägga tillbaka skärmattan som varit på vift på balkongen.
    Inget sytt eller virkat idag, har bara tvättat och strukit och plockat fram blå tyger.
    Har en lapp där jag skriver upp "vill-göra" och den sitter ovanför skärbordet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefina Pyttetäcken du sytt! Har sytt en topp och har en på gång, men jag måste få tag i flanell, inte hittat nån jag vill ha ännu. Än så länge är det många dagar kvar på augusti ;)
    Kram Lizzan som aldrig kommer bli organiserad!!

    SvaraRadera
  7. Och jag hade ingen aning om vad ett pyttetäcken var för något så jag var tvungen att googla, nybörjare och vetgirig som jag är! ;) Det är många nya ord som man lär sig! Pyttetäckena är gôrfina!

    Kram
    Nettan

    SvaraRadera