fredag 12 augusti 2011

Om man...

...som jag gillar turkos;
Så kan man fylla sin tillvaro med den.
När jag kollade runt lite idag så var det inte svårt att se att det är min favoritfärg!

Vardagsrumsbordet fylldes snabbt med lite av mina blå/turkos/gröna saker.
Ja, jag har en turkos borste och vattensprutan till strykningen
är naturligtvis turkos.
Nya ullnystan inköpta tidigare i veckan är turkosa och knapparna
som köptes idag är turkos.
Kassen jag vann av sytanten Bettan är turkos. Lollys lilla nesse är turkos och
Gunillas överraskningsnesse är blå-grön-turkos!
Det finns mer på bordet som har samma färg, 
men varför påpeka det alldeles uppenbara?????
Ja, det finns mycket turkost i mitt liv.
kameran jag fotograferade med är naturligtvis ;
TURKOS!!!
Tänk vad skönt att visa något som jag gillar istället för det som jag sydde idag!
Katastrof är ett alldeles för starkt ord,
men irriterade och frustrerande passar utmärkt för hur det är!!!

Här är några bilder på mig och min nyblockade sjalett:
Det kanske inte syns så bra, 
men istället för att knyta så har jag ett turkost broschhjärta. 

Det var lite kallt nu på kvällskvisten så min nya jacka "åkte" på;-))

Ta hand om er och ha en skön kväll!
Jag sätter mig nog och stickar lite.
Gissa i vilken färg???

Kram Maja


8 kommentarer:

  1. :-))) .... turkost!!??

    Fina bilder på dej och din nya sjal.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är turkos en härlig färg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men visst, turkos är en underbar färg, din jacka är så snygg..Kram Immi Ps, den lilla väskan med rosen på är det kameraväskan?? var så snygg...behöver nämligen sy mig en ny eftersom jag inhandlade en ny kamera idag..

    SvaraRadera
  4. Svart eller vitt hoppas jag!!hahaha...glöm inte att gå in i ditt paradis oxså!P&K

    SvaraRadera
  5. Jättesöt schal! Och jag gillar också turkost, fast inte PÅ mig. Till all lycka har en jag turkos vän, så jag kunde virka en schal i ljuvligt turkos kid mohair/silkesgarn till henne.

    SvaraRadera
  6. Turkos är en fin färg och din sjal är också jättesnygg! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Du passar väldigt bra i turkos! Härlig färg!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Fina Du!!!!.... Vilken fin schal du gjort. En liten undran: ordet blockad, vad står det för??? förstår att det är när du spänner ut det du stickat, men har aldrig hört det för. Var hade du köpt barnmattan du använder till detta ändamål??? Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera