måndag 29 augusti 2011

Tröttare än tröttast...

...ja, det är jag!
Idag kom jag sist till nystarten på Afrikagruppens möte.
Fortfarande med kuddavtrycken i ansiktet!
Ja, jag hade sett på sport i natt, men det var inte det som var problemet!
Problemet var den här lilla damen:
Hon är lite matglad, Raja
I går tog hon sig in på en av pojkarnas rum och åt upp
rester av en kebabpizza 
och innehållet och delar av en potatischipspåse!!!
Jag var den hon väckte 00.20 och fick lägga mig 06.50
efter att ha släpp ut henne varje kvart i trädgården!!!
I dag har jag städat efter henne och det glittrade av silver i högarna!
Jag har iaf varit trött hela dagen och somnade i soffan i eftermiddags.
Sov så länge att jag kom försent till vår Afrika-träff!
Där visade Rut att hon inte legat på latsidan i sommar:
Detta ska till Afrika

Här är kvilten som hon sydde av 
födelsedagsgrattiset i våras.
En charmpack Luna Notte.
Så enkel, men så vacker!!!

Tack för mig!!!
Kram Maja


6 kommentarer:

  1. Underbara quiltar!
    Jag har nu sett mig runt och läst om Afrikatäcket som ni gör till ett så fint ändamål. Jag syr liknande här och barnkläder till hjälpbehövande också.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det är som jag brukar säga, att ha hund är som att ha småbarn i huset, samma passande och nattvak ;)
    Hoppas hon nu inte satt i sig några onyttigheter och att du fått sova gott!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Finfina täcken o Raija har vart på party ;o)

    Hittade en log cabin topp i gömmorna som får bli ett Afrikatäcke.

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Oj, ja då förstår jag att du är trött! Hoppas Raja mår bra nu, och att du får sova lugnt i fortsättningen.

    SvaraRadera
  5. En matglad, nödig hund och friidrott mitt i natten. Klart du är trött.
    Kan du inte sova middag?
    Kram

    SvaraRadera
  6. va härliga saker..de kommer att bli så glada i Afrika!

    SvaraRadera