tisdag 2 augusti 2011

Jag har stickat & Mia har sytt.

Detta är en "mellanvecka"!
Sanna är hemma i några dagar och KM har sin sista semestervecka.
Jag har sytt lite grand i dag, men det handlar verkligen om att slå 
Mr. Deadline för hon ska ha med sig det sydda
när hon åker på lördag!!!
I fredags var jag inne i garnaffären och hittade 4 nystan Sarek i fyndhyllan.
100% ull och melerat i de härligaste färger jag vet.
Det syns lite dåligt på bilden här men det är lila/turkos och lite mintgrönt.
Sjalen blev färdig i går kväll och har blockats under natten.
Det blev inte en cm kvar av garnet.
Alltså kan jag ganska säkert veta att den väger 2 hg.
Att man kunde spänna upp sina arbeten på Biltemas
hoppehagar för barn har jag lärt mig hos Dödergök
Hon verkar sticka så det nästan ryker och allt är så himla fint!
Jag lade faktiskt upp maskorna till denna sjalen efter hennes anvisning.
Mönstret hittade jag på själv.
Det är inte bara det sydda som slåss mot Deadline.
Jag ska dessutom försöka hinna sticka en sjal till Sanna innan
lördag. Vi får väl se hur det går med muskelfästen och annat!
******************
Nu vill jag visa vad min Pingla Mia sytt.
Dessa bilder kom i min mail just innan jag skrev 
gårdagens blogg.
Vändbara bordstabletter:



Mias man Robert har valt tyger och band.
Bra jobbat av er båda!
Detta gillade jag verkligen!!!
****************************
Nu blir det filmförevisning
och sticke!!!
Ta hand om er!
Kram Maja


8 kommentarer:

  1. Härlig sjal! Och hopphagemattan är kanon :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till i kampen mot Mr D!!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Tack! Vilken härlig sjal! Jag har fått lite överblivet garn av morsan, närmare bestämt 3 nystan. Tänkte sticka en sjal av det. Det är så härligt med sjalar!
    Var rädd om dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Lycka till med kampen! Men var rädd om dina muskelfästen! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Vilka fina/läckra bordstabletter!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  6. Härlig sjal.
    Ska kolla med dottern om de har så'na där hopphagebitar undanstoppade någonstans.
    Ta det lugnt med stickeriet. Du kan väl skicka sjalen till Sanna eller så får hon den nästa gång hon kommer hem.
    Var rädd om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gillade verkligen din sjal! Håller själv på med en turkos i kärleksknutar just nu som ska åka till England, men sen har jag en härva rött silkegarn som väntar på att bli en schal till mig.

    SvaraRadera
  8. Håller med Lizzan...
    Läckra bordstabletter,,MIA!!
    Hälsa till dotera och ge henne en salt kram,,,!!Samma till dig

    SvaraRadera