tisdag 21 maj 2013

Den blomstertid nu kommer...

Våra syrener håller på att slå ut,
päronträdet blommar och äppelträden står i knopp,
men
dessa fina små broschblommor har Sanna sytt för något år sedan efter
mönster i någon bok (jag kommer tyvärr inte ihåg vilken)
och jag fotograferade dom nu i lördags.

Denna vita fick jag och satte på min blus direkt.
Tyvärr glömde jag att ta av den innan jag lade blusen i tvätt,
så den har både filtat till sig och vikt sig lite i kronbladen,
men det blev faktiskt väldigt bra!
Blomman ser mer levande ut nu faktiskt!

Idag har jag suttit vid symaskinen och faktiskt fått lite gjort,
men jag bara testar och leker med olika utläggningar!

Vädret lockar inte till att vara ute några längre stunder,
men jag och KM har varit ute både på cykeltur och promenad!

Nu blir det sängen!
Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. Jätte söta små blommor ,,dotera är duktig hon!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Jättefina små blommor!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Såååå söta och dekorativa. Ibland så kan misstagen bli en fördel, som tur är. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara blomskapelser. Hon kan den tjejen!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Hon vansläktas då inte din fina Sanna!! Hon har skaparådran i sig precis som sin mamma! Kan vi inte få se din blomma... så här lite efter tvätten?
    Här regnar det och är dystert värre! Skitväder rättare sagt!
    Ha det Gott och kramen till dig!

    SvaraRadera