fredag 10 maj 2013

Ett annat slags Paradis

Egentligen har vi nog alltid vetat vilken skatt som göms i ravinen
bakom vår kolonilott.
Jag har bara inte tänkt på att uppleva naturen så nära!
I dag tillbringade vi några timmar i solen med ytterligare gratulanter
och sedan avslutade vi med en promenad i ravinen.

Vi hade det underbart!!!

Jag har längtat till min symaskin,
men vet inte vad jag vill göra!
Jag tog 2 st färdigsydda "4-rutor" och provsydde en liten nesse.

Nu har jag testat och tyckte att det var kul.

Jag ska testa mig fram och sy ännu fler, 
för visst är det så att man kan ha hur många som helst?
Dessutom har jag fått tag i det perfekta tyget och ska sy en nesse
till min ena bror som fyller år om tio dagar.

Innan jag börjar fundera mer på det så ska det sovas och länkas till:
och

God Natt!!!
Maja



8 kommentarer:

  1. Roligt med kalas men skönt när det är över. Hoppas 50 -åringen är nöjd.
    Visst är naturen härlig... ett paradis. Finfina bilder, mysigt ned lövträden. Här är mest gran o tall.

    Smånessar kan man göra många :)) perfekta för rester.

    Trevlig helg,
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  2. Lite tankeöverföring,,kanske ,,dock ingen fyraruta här,,men en nesse iaf!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Tänk vad man kan hitta om man bara ser sig om lite i närområdet!! Härliga bilder ifrån en vacker plats!!
    Nessen ser alldeles perfekt ut den! Och.. ja... man kan sy hur många som helst!!
    Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga naturbilder och söt liten nesse!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. I like how you handled the big prints on your pouch. Very nicely done.

    SvaraRadera
  6. Bra när man kan utnyttja det man har i skåpen, nessen blev jättesöt. Det är alltid trevligt att bli uppvaktad när man fyller år, men också väldigt skönt när det är över och allt blir som vanligt igen. Kram

    SvaraRadera
  7. Ååå så nyderlige vår bilder.. Jeg følger din blogg selv om du ikke hører så mye fra meg.. God helg til deg ! Det er alltid mye artig å se på din blogg..

    SvaraRadera
  8. Beautiful pictures, and a great zipper bag! Whoop whoop!!

    SvaraRadera