söndag 26 maj 2013

Min dag!

Vilken härlig dag!!!
Visserligen började den lite konstigt
(att inte vakna fast att det ligger en brassestol på kroppen på en och
en vuxen son som skrattar rått är ju lite speciellt)!!!
Sedan har det rullat på i mitt tempo 
och 
med det jag velat göra!

D.v.s jag har SYTT!
Premiär för att sitta ute och sy på maskin!!
Vilken härlig känsla!!! 
Jag har sparat på mig en massa Charm-Pack som är så 
fina så att jag inte velat sy av dom.
Nu var det dags!
Hunky Dory är en serie i härliga pasteller.
Jag har lekt och njutit av de fina tygerna!
Både skärmatta, kniv och linjal fick 
vara med ute och musik i en liten stereo underhöll mig
 och Sanna som suttit med skolarbete och var ett trevligt sällskap.

Mat har serverats, kaffe bjudits på
och jag har känt mig riktigt uppvaktad!

Sent i eftermiddags kom regnet, 
men då hade jag redan plockat ihop
och satt inne och sydde de sista detaljerna för hand!
Nu väntar bara det sista arbetet INNAN
min Charm-Pack och extra tyget är slut.
Tanken är att det ska bli sommarens väska/kasse!

Vilken enormt rolig hobby detta är!!
Att man kan "leka" och skapa och känna att man faktiskt
lyckas med det man tänkt sig!!
Det är en underbar gåva!
Tack för det!

Kram på er alla mammor där ute
och alla ni andra också!
Maja


7 kommentarer:

  1. Åhh... kan man använda en Charm-pack såå också?? Det var ju ytterligare ett hett tips!!
    Du har allt haft en härlig dag du!! Vi har 8+ grader och nordan ligger på direkt ifrån havet. Vi hat inte varit ute idag!!

    Kramen är emottagen och en ny är skickad per express till dig!!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tyger och så fina förvaringar du fixade en dessa bitar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga förvaringar!!dessa tyger känner jag igen ,,dock inte i ett Charmpac!!!Bambikramar

    SvaraRadera
  4. Åh så fina! Både tygerna och modellerna! Jag har också några charmpacks som jag inte har nänts skära i... Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka fina necessärer! Inspirerande! Sköna färger....

    SvaraRadera