onsdag 22 maj 2013

En räddad padda...

...gör ingen sommar,
men det glädjer mig att se hur Anton plockade upp den ur gräset
just som gräsmattan skulle klippas för att den inte skulle köras på.
Sedan blev det en fotosession och när allt var säkert igen så fick
den hoppa in under vinbärsbusken. 

"En historisk bild"
Jag rensar ogräs;-D
(här ser du blomman, om än på långt håll, Bibbi).
 
 Raja på den nyklippta gräsmattan.

Vi har haft en superhärlig kväll i vår kolonilott.
KM sprang dit, Anton och jag cyklade 2,3 km (genvägen) 
och
Raja fick åka bil med Jakob.

Vad skönt att vår lilla stuga ligger så nära hemmet!

Vi åkte dit för att ta kvällskaffet, fika och  jobba.
Just nu förbereder killarna för tapetsering!
Jag ska sy överdrag till 10 stycken kuddar!!!
Det kommer!

Kvällskramar!
Maja

6 kommentarer:

  1. Tur att den blev upptäckt, det blir så slafsigt annars.
    Nu ser vi fram emot alla kuddfodral.
    Kram

    SvaraRadera
  2. En insats för utrotningshotade djurarter! Bra!
    Härligt med en utflykt, även om det blir lite jobb också! Ser fram emot att se dina kuddar!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder och en med en strålande Maria. Tack för de glada bilderna

    SvaraRadera
  4. Räddad padda hjälper nog sommaren igång... hoppas jag! Vi har fortfarande dimma och svinkallt!

    Ha... vilken närbild på blomman!! Det var väl den glada Maja du menade?? :D Raja ser ut att trivas i gröngräset!! Sy kuddvar du... det blir fint det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Paddor är söta, vilken tur den här hade. Ha det bra! Yvonne

    SvaraRadera