fredag 24 maj 2013

Restgarnssjalen...

...blev klar sent i går kväll och har blockats 
över natten.
De sista trådarna fäste jag för några timmar sedan
och jag har redan varit hos Garn Malin och visat
det färdiga resultatet.
Grundmönstret är det som jag stickat från tidigare.
Man hittar det hos Dödergök.
Här har jag använt min egen fantasi och stickat
en väldigt enkel spets innan jag avslutade
med en lätt utdragen udd.
Jag älskar turkos och grått tillsammans!

Kunstgarn från Hjertegarn, Drops Alpacka och ett
Merinoullgarn är de rester som 
tillsammans fått bli denna sjal.

Mja, vet inte om jag borde visa den bilden.
Mina konstiga ansiktsuttryck...


Jag har fått köpa ett set till med 
"hoppehagemattor" för att spänna ut dom på.
Jag trodde aldrig att jag skulle sticka så stora sjalar!

Nu har jag redan börjat på en ny!
Det får ta den tid det tar.
Hon som ska få den fyller inte år förrän på semestern.
Det är lite typiskt att det skulle gå så bra att sticka just nu.
Jag som just har fått hem nya fina tyger och dessutom
ska sy de där 10 kuddöverdragen till vår stuga...

Jag länkar till AmandaJean
och

Ta hand om er!
Kram//Maja

10 kommentarer:

  1. Nu har jag läst din blogg Maria,,och jag gillar din stickade sjal!!!!Bambikramisar

    SvaraRadera
  2. En jättefin sjal som hamnar lätt på att göra listan.

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg sjal. Håller med turkost o grått är så snyggt tillsammans.

    Trevlig helg, kram.

    SvaraRadera
  4. Härlig sjal. Även jag gillar turkos.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fel, fel, fel! Hon fyller efter semestern :-) Jättefin sjal och de färgerna är snygga till gråvitt hår!
    kram

    SvaraRadera
  6. Åh så fin sjal! verkligen lyckad!
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Åh, så härliga färger ihop! En jättefin hjärtevärmare kyliga sommarkvällar. Fast de ska väl inte vara så kyliga i år? Varma och ljumma, tack! Det går ju bra att använda sjalen vilken årstid som helst!

    SvaraRadera
  8. Gorgeous finish! These colours look beautiful on you. Had to chuckle over the clever way you blocked your knitting... those mats are good for more than hopscotch. ;o)

    SvaraRadera
  9. Ojoj... den är jättefin din restgranssjal!! En sån skulle vem som helst vilja ha! Du är allt duktig du! Inget fel på GladaMajabilden... den är jättefin tycker jag !
    Kramen!!

    SvaraRadera