söndag 5 maj 2013

Inte bara surdegar!

 Ibland så får man något som man blir extra rädd om,
något som man vill utnyttja till max och som man
dessutom vill vara garanterad att det blir bra det man syr av det.
Det hände mig för något år sedan!
Jag fick de fyra tygerna (som jag visar här uppe till vänster)
av  Immi
De var 4" breda.
Jag rullade i hop dom till en fin rulle och sparade dom.
Ända tills idag!
Det fick bli en "Trip Around the World",
men jag ändrade inte bredden
 på remsorna.
I stället fick jag leta fram tyger ur mina hyllor och lådor.
Det var ju riktigt roligt att välja själv!!!
Man ser hur lätt man vänjer sig vid att ha den ena efter den andra 
Charm-packen eller Jelly-Rollen 
och bara sätta sig att sy!
Nu ska jag försöka att plocka och "rota" bland det gamla 
lite mer!
Jag har sytt detta täcket idag,
101 x 101 cm
eller
40" x 40"
men jag har knappast varit själv, eller egentligen har jag ju det,
men Gunilla och jag har Skypat nästan hela tiden
och det är verkligen både trevligt och bra 
att "bolla" tankar och idéer fram och tillbaka!
Tack för trevligt sällskap!
Nu är det dax att säga 
God Natt!!

Kram Maja


11 kommentarer:

  1. Härligt när det flyter på ...Bambikram

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att komponera ihop "fådda tyger med den egna skåpmaten"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med det gröna och ljusa till det bruna! Det blir riktigt snyggt!! Visst är det gott att känna sig nöjd!?
    Ha en härig söndag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt att få ihop en sån fin quilt med "fådda" tyger! Mycket lyckat! Kram

    SvaraRadera
  5. Det är en riktigt fin färgkombination! Trip Around The World är också ett mönster som blir så fint, och alltid så olika beroende på tyger och färger.

    SvaraRadera
  6. Ja, nu såg jag vad du sytt! Så bra att tygerna kom till användning, trevligt mönster och fint blev det..Kram på dig..

    SvaraRadera
  7. Tack för trevlig "scyping". Kul med sällskap i syrummet!
    kram

    SvaraRadera
  8. Sicket fint täcke!
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera