måndag 13 maj 2013

Sakta men säkert!

Jo, det går sakta, men det går!!!
Det känns som att jag drabbats av sömnsjuka och
Stackars L, jag gäspade mig igenom vårt telefonsamtal!!!
Ber så hemskt mycket om ursäkt!
Nu hade jag glott på mina Crazy Log Cabin i några dagar och funderat på vad de ville bli!
I dag var det kallt och blåsigt och jag kom på vad jag verkligen vill ha!
Ett pyttelitet "täcke/dyna" som jag kan vika, 
 lägga i cykelkorgen och ha med för att sitta på, luta sig mot och
lägga i knät.
Jag har 80/20 vadd i arbetet och kviltat med Guterman 30.
*************************************************************

Jag  har gjort en annan sak också.
Måste ju testa cirkelkviltningen!
******************************************************
Jag har fått mail från Anni där hon skriver att
hon postat mina tyger i "Muggmatterallyt".
Tryck på hennes namn så kommer ni till hennes trevliga blogg och kan se hennes muggmattor.
*********************************************************
Nu önskar jag God Natt!
Kram//Maja

5 kommentarer:

  1. Love those wonky log cabins and the way you quilted them. Such a fun design, Maria!

    SvaraRadera
  2. Så bra de blev dina Crazy Log Cabinblock! En liten quilt kan vara bra att ha med sig både här och där! Din frihandskviltning är ju verkligen bra!

    Du är envis som synden du Maja... ger dig inte förrän du klarar även det svåraste!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig liten dyna att ha med. Crazy log cabin är alltid läckert.
    Idag har jag ett bidrag till din scrapsutmaning i min blogg.

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Fina crazy block! Vad duktig du är på frihandskviltning, det är ju verkligen svårt!

    SvaraRadera