fredag 31 maj 2013

Mycket om lite...

Vilken vecka!
Knappast någon sömnad och en hälsa som varit sisådär!
Efter en underbar morsdag i söndags med
säsongens första sydag utomhus så har det inte blivit så mycket gjort.
Idag har jag iaf färdigställt väskan som jag gått och funderat på under veckan
och dessutom så har jag sytt en väldigt enkel necessär till den.
Ja, en till alltså!
Tygerna räckte till, så varför inte?
Man kan ju ha hur många necessärer som helst, har vi ju fastställt!;-)

Efter en "provtur" i eftermiddags lade jag till
knapparna och knäppningen.
Den blev rymlig och bra och det underbart söta
"Hunky Dory-tyget" är nästan helt slut!
Jag är så förtjust i min nya väska/kasse och misstänker att
den kommer att vara sommarens bag för mig!
*******************************
Jag vill passa på att
Gratulera
Majmånads scrapsvinnare
Inte bara vackra att se på utan också en väldigt 
generös gåva!!!
********************************************************

Nu till lite annat ang. 
SCRAPSUTMANINGEN

Jag har fått en del påpekande om att jag inte är riktigt konsekvent
i min utmaning.

Jag begär att Ni ska blogga om Era arbeten
och länka till min blogg när Ni sytt något scrapsarbete,
samtidigt som jag tar emot bidrag från "sydamer" som inte har blogg
(dessa slipper allt krångel som jag begär av de bloggande).
Detta är ju naturligtvis ett helt riktigt påpekande 
och jag erkänner att jag inte tänkt på saken på det viset.

Meningen med min scrapsutmaning är ju att jag vill
verka för att vi ska skapa av våra rester 
och använda vår fantasi och våra tygbitar till spännande, roliga projekt
och att inspirera och inspireras!!!
Jag vill ju också att så många som möjligt ska ha chansen att direkt se vad som sytts 
och få chansen att vinna lite nytt arbetsmaterial!

Att länka till min blogg, är för att scrapsutmaningen inte ska glömmas bort
och för att man ska veta vart man ska lämna sin kommentar
så att jag kan hitta Er blogg och Ert arbete!

Nu till det tråkiga
för att det ska bli så rättvist som möjligt så
kommer jag i fortsättningen bara ta emot bidrag från de som har egen
blogg och som länkar till min blogg och som dessutom
skriver en kommentar i min bloggs kommentarsfält eller skickar ett
mail till mig på adressen:
maria.grahm@telia.com
Då svarar jag i Er bloggs kommentarsfält
och Ni har en lott!

Jag är ledsen att behöva göra på detta viset,
men naturligtvis vill jag att:
 "Det ska vara lika för alla"
och att det ska "lekas" på samma villkor.

Ni som inte har blogg, men som vill visa upp vad Ni sytt
är fortfarande Välkomna att skicka Era bilder till mig
-"utom tävlan"-
Jag visar i mån av plats
 (och när jag själv legat på latsidan och inte har sytt något)!
Trots allt:
Allt jag ville var att inspirera och låta oss inspireras!
Detta är ju ingen tävling i ordets rätta bemärkelse!
Att "vinna" mina gamla rester kan ju t.o.m.
kanske te sig som ett straff ;-)

Så låt oss nu ha kul vid maskinerna eller med handsömnaden och
ta tillvara på våra små "skatter"!
Naturligtvis hoppas jag på många glada deltagare
och kanske en och annan ny bloggare!!!

Min väska och min nya nesse är färdiga på en fredag,
men idag väljer jag att inte länka till 
AmandaJean
eller Sarah.
De utländska bloggare,
 som trots allt läser detta ska veta att även de är Välkomna
till scrapsutmaningen, 
men jag står över 
mitt vanliga fredagsnöje!

God Natt!
Kramar//Maja







9 kommentarer:

  1. Den väskan var jättefin och så kul med de små "nissarna" till :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Halloj, fina saker som vanligt :)

    ang. scrapsutmaningen... så tycker jag att du är alldeles underbar som orkar att hålla i utmaningar år efter år, att bjuda på inspiration och för att inte tala om vinsterna "trots" att du tror det kan vara ett straff ;)
    Din utmaning och du bestämmer! Ingen annan.

    Trevlig helg, kram!
    PS. symd att jag inte hinner vara med, annars är scraps o småsaker min melodi.
    ...men snart är jag ledig.... :)))

    SvaraRadera
  3. Som vanligt lika inspirerande ting du skapar..Jättesnygg väska och nesse, visst kan man ha hur många sånna som helst och hur många väskor som helst:O))Kram på dig..

    SvaraRadera
  4. En riktig sommarväska ala.Maria!!Snygg som vanligt/Bambikram
    Ps Hoppas du mår bättre idag!! Ds

    SvaraRadera
  5. Spelar väl ingen roll om vi har en blogg eller inte, tycker jag. Så krångligt är det inte att länka och jag gör det gärna. Samtidigt är det roligt att se arbeten från alla dem som inte har en blogg! Din utmaning är i alla fall jättekul, hur du än bestämmer! Tack!!
    Gun A, rutigt

    SvaraRadera
  6. Ojoj... jag hade då inte tänkt så långt som till orättvisor eller sånt. Jag tycker du är alldeles otroligt bra på att få igång oss andra på alla dina idéer och din vilja att vi ska ha roligt!! Inte mig då förstås, jag som inte orkar med mig själv och än mindre syr! Fast jag kommer nog igen... den här gången med!
    Men, du bestämmer ju över din blogg så klart!!
    Din väska är verkligen värd att beskådas... jättefin är den och jag förstår att du gillar den!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin och snygg sommarväska!!
    Tycker det är löjligt och reta sig på såna orättvisor. Jag tycker det är du som får bestämma hur det ska vara. Passar det inte är det upp till en själv. Hur som helst är du en stor inspirationskälla!!!
    Bamsekram Mia

    SvaraRadera
  8. Men Maja!
    Jag har missat att jag vunnit! Vad roligt! Tack!!
    Men du, jag tycker att du inte ska utesluta någon från utmaningen! Den är ju till för att vi ska ha ROLIGT!
    Kram!

    SvaraRadera