tisdag 14 maj 2013

"En elefant promenerade på en liten, liten spindeltråd"...

När jag var yngre sparade jag på elefanter
Det gör jag inte längre,
men jag är fortfarande väldigt förtjust i dom.
Jag hade en bit med dessa elefanter på som jag bestämde skulle få
bli kuddar.
Ni såg baksidan av denna kudden i går.
Jag testade cirkelkviltning i alla ytor som inte är elefantdelar.
Tyget var inte rakt skuret och denna elefanten saknade några mm på ryggen.
Jag valde att sy en "scraps crazy log cabin" av den.
De är så charmiga dessa "sötnosar" och jag blev nästan lite kär i dem!
Så här såg det ut på vår soffa tidigare i kväll.
Elefanterna hade "marscherat" in och tagit plats!
Jag är jättenöjd att de trots allt blev klara och att det gick någorlunda snabbt!
*********************************************************************
"Mugg-matte-rallyts" tyger
har kommit fram.
Det kommer nog att ta ett litet tag innan mina är färdiga,
men då blir det ny utlottning!
*******************************************************************************Nu önskar jag er en
God Natt!
Kram//Maja



9 kommentarer:

  1. Really cute fabric you have and I love your pillow--great work! Julierose

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga kuddar. Du är så flitig och full av fantasi när du ska sy.

    SvaraRadera
  3. Vilka roliga kuddar och härlig färg! Kram

    SvaraRadera
  4. De här gillade jag jättemycket - elefanter blir man glad av! Och blommiga elefanter blir man ännu gladare av :-)

    SvaraRadera
  5. Elefanterna blev jätte snygga och härliga färger:)
    Må så gott

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga elefantkuddar du har nu i din soffa! Kram

    SvaraRadera
  7. What elegant elephants! Such gorgeous colours for pillows.

    SvaraRadera