lördag 25 maj 2013

Mugg-Rugs! Å ena sidan...

...så blev de så här!
6 st 5" Mug-Rugs med 4-rutor i mitten.
Någon hade lämnat kvar halvsydda
överblivna bitar som jag satte ihop till 4-rutor och kantade.

Å andra sidan...
Motivtyget med elvisp och hushållsvågar har
hängt med ett längre tag nu.
Det var dags att bli använt!
Olika blå tyger där inget var särskilt stort fick
hänga med.

Läckert att ha dom staplade!

Ända sedan jag sydde två stycken Mug-Rugs förra gången
jag hade tygerna hemma hos mig så har jag ångrat mig!
Det är väldigt sällan som vi bara är två när vi tar en kopp kaffe!

Jag försökte också att göra slut på en hel del tyger,
för jag tycker inte att det är kul med en massa små pyttebitar
 som skickas land och rike runt.
Tyvärr verkar jag inte ha lyckats helt för det
känns som att jag kommer att skicka iväg en hel del småscraps,
men ett porto på 48 kronor (som Anni hade fått lägga ut) känns lite häftigt, tycker jag!

Jag lägger till dessa tre tygbitar.
Tänker att det brunorange kan "poppa" upp en del av kaffetygerna, 
eller vara en bra kontrast till hästtyget.
Blommorna kan bli fint tillsammans med det lila
som jag lämnar kvar
 (oj, vad jag var sugen på det, men det gick bara inte att få med).
Och det ljust Aqua med prickar är med för att det är cool.
Åtminstone tycker jag det!

Så kom igen!!!
Nu vill jag veta vem som är intresserad av att fortsätta
"Muggmatte-Rallyt".
På onsdag den 29/5-13
skulle jag väldigt gärna vilja göra min utlottning!
Intresserade hör av er under detta inlägg senast 18.00 onsdag!
**************************************
Vi har haft "Muggmatte-Rallyt"
(sorry, orkade inte göra länkar- sök på google)
Lapp på lapp och en massa sömmar
Wivis pyssel
Gunillas sömnad och katter
Hill Valley Quilter
Agnetas Werk
Annettes syhörna
Farmor quiltar och syr och lite annat...
Mimpen syr och scrappar
Gunilla-Sytanten
Lappat och Klart
Majas Paradis
Ullas Fiberblog
Dollan Design
Kickelinassylya
Annis patchwork, foto och annat
Majas Paradis
******************************************************

Kväll och Kram på er alla!

Maja
















13 kommentarer:

  1. Så kanonläckert med mugrugs. Får försöka mej på det vid senare tillfälle, så länge får jag njuta av dina fina skapelser.Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Kul att muggmatterallyt fortsätter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. I love your little mug rugs! since I finally purchased my walking foot I will be able to machine quilt them! I think the ones you made are so cute. Julierose

    SvaraRadera
  4. Hallå där! så härliga dina muggmattor blev. Ja, inte är det så ofta man fikar två o två...
    jag tycker det är skoj med småjobb och deltar gärna i en fortsättning av rallyt.

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Va fina dina mattor blev..och skoj att vi kan fortsätta rallyt...Häng nu på alla ni andra, annars får jag ta om det igen:O))Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej, har ju redan varit med en gång och tyckte det var kul så jag vill gärna hänga med en runda till.

    SvaraRadera
  7. Gillar utmaningar och tokigheter. ,väldigt mycket och är så sugen ,,, men väntar gärna till hösten då mera tid finns( hoppas jag på!) Bambi kram och lycka till!!

    SvaraRadera
  8. Även jag blir sugen men tror jag ska avvakta lite tills livet hittat någon typ av "ordning":-) vad gäller? Ska man bara sy av det som skickas? Fina grejer du sytt!

    SvaraRadera
  9. Ja, jag får anmäla mig ännu en gång! Mugrugs är så roliga att sy!

    SvaraRadera
  10. Ojm vad fina muggmattor som du har gjort.Såg en del tyger som jag själv använt och sådant jag lagt till.

    Jag kör också gärna en omgång till.Det är så kul.

    SvaraRadera
  11. Du är allt ett energiknippe du Maja!! Om rallyt fortsätter kan jag hoppa med senare... just nu är det mest att hålla näsan ovanför vattenlinjen!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kul att du drog i gång rallyt igen! Jättesöta blev dom och som du säger, man behöver fler än bara till familjen... Jag hoppar gärna på! Kramar Ullis

    SvaraRadera