lördag 11 maj 2013

Födelsedagssömnad

Två gånger på raken när vi träffats på senare tid, min bror och jag
så börjar han prata om scoters.
-Vilka häftiga maskiner, en så´n skulle man ha!
Så kommer tyget till mig
och jag sydde denna.
Frihandskviltad i "halvraka" ränder som bildar
 lite sneda och vinda rutor.
Just som jag ville ha det.

Bottentyget är en bit av Antons avlagda jeans
 som jag tyckte var för fina för att slängas.

Insidan med ficka och samma scotertyg.
Jag gjorde botten på necessären smal, ca: 2 cm bred bara.
När Sanna såg denna "nessen" så skrattade hon lite och konstaterade 
att den var perfekt till den blivande ägaren.
Jag tror det också!
Vi får väl se vad han säger när han får den senare i maj!
****
Jag har en liten undran.
Är det någon som vet var "Muggmatterallyt" har tagit vägen?
Jag tycker att det var en rolig idé, 
men verkar ha tappat bort vem som har det nu,
eller har det glömts bort hos någon?
****

God Natt
&
Kram

Maja






7 kommentarer:

  1. Vilken häftig nesse!! Jättehärligt tyg, gillar baksidan och din quiltning. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  2. Precis samma undran har jag haft angående Muggmatterallyt. Det vore ju kul om intresse fanns så att det kunde "löpa vidare", tycker jag. Eller så är det vid en blogg som jag inte har "kontakt med" kanske.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Det var jag som hade rallyt sist och jag skickade iväg tygerna till http://anni-s.blogspot.se/ Sedan har jag inte sett var dom tog vägen.

    SvaraRadera
  4. Ja visst ja, det måste vi försöka få igång igen.. Vilken härlig necce! Kram

    SvaraRadera
  5. Very cute! What a fun fabric, Maria. I'm sure he'll like his gift.

    Kram//

    SvaraRadera
  6. Ibland undrar man över vem eller vad som styr. Tillfälligheter eller målmedvetenhet ifrån... vem eller vad!? Vad det än var... så är ju nessen precis vad som skulle bli till den födelsedagen!
    Snygg är den och kommer säkert att gillas!
    Kram

    SvaraRadera