fredag 3 maj 2013

En färdig "surdeg"!

Nej, Jag har inte bakat bröd!
Jag har läst era kommentarer och förslag på vad jag kan skriva om i bloggen!
Det frågades om jag hade någon "surdeg".
Något som har legat länge och inte blivit klart.
-Ja, det har jag!!!
Just nu har jag fyra lådor med arbete som väntar på att jag ska få
lust och inspiration!
En del av innehållet i mina plastlådor är bara enskilda block, 
men här finns också nästan färdiga dukar och flera toppar klara för kviltning.
Bilder tagna i går och idag.
Mina lådor med "surdeg",
Raja som raskt tog plats på den färdiga toppen
när jag letade efter ett lagom arbete
och 
täcket färdigt och draperat i hammocken medan jag
tar en paus i kantningen.

Detta täcket är handsytt över pappmallar och frihandskviltat.
Färdigt mått är:
95,5 cm x 184 cm eller
37½" x 72½"
Väldigt många av hexagonerna är sydda av
tygprover som jag fått av Marie på
 Här finns också tyger som jag bytt mig till från Bettan.
Tack, för det tjejer!!!

Jag kommer inte ihåg exakt när jag började på detta täcke, 
men av tygerna att döma så har det nog legat i minst 10 år!!!
Jag gjorde ett försök för några år sedan och sydde på de beige
bårderna, men sedan hamnade min kvilt i en plastlåda igen!

Nu är den ute ur lådan, 
kviltad, kantad, tvättad och torktumlad.
Den är dessutom invigd i hammocken nu i eftermiddag!

Jag länkar till AmandaJean
och Sarah 

God Kväll!
Kram//Maja






14 kommentarer:

  1. Pust, vilket jobb! Klart värd den tid det tagit att färdigställa kvilten, för det är sommarhärlig. Passar perfekt i hammocken.

    Ha det gott i helgen, kanske fler stunder i hammocken?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken blommande äng Du visar i dag! Fin tycker jag.
    kram

    SvaraRadera
  3. Det här kallar jag ett redigt nappatag med surdegar!! Din kvilt ser ut att må jättebra är ute i solen!! Skön är det säkert också.

    Vi är nog många som skulle behöva skrapa lite på ytan så det kommer fram fler surdegar!! Jag vet att jag har en del iaf!
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  4. Härligt täcke. Skönt att det fick komma ut ur lådan.
    Har blivit klar med en liten duk som dock inte legat längre än sedan oktober förra året.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket arbete och så snyggt!! Ett majatäcke och jag gillar när det är majigt. Passar perfekt i hammoken. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  6. Ett imponerande arbete som Du nu har sytt klart! Att sy dessa små hexagoner över pappersmallar är definitivt inte gjort i en handvändning förstår jag. En härlig quilt har Du sytt, helt klart!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was
    just curious if you get a lot of spam responses?
    If so how do you prevent it, any plugin or anything you
    can suggest? I get so much lately it's driving me insane so any assistance is very much appreciated.

    my website - シチズン 时针

    SvaraRadera
  8. For en nydelig hexagon-quilt. Jeg holder på med en, har sydd i flere år. Kanskje jeg skulle sy på kanter som dette og få den ut av plastkassen? Takk for inspirasjonen.

    SvaraRadera
  9. Jättefint täcke! Tur att du "bakade" färdigt:))
    Jag har också tagit fram en surdeg idag och klätt om två stolsdynor. Ska skicka bild till dig så ska du få gissa var jag ska ha dem:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Det är modigt att ta tag i en så gammal surdeg!!! Degen har säkert torkat ihop, och inte trott på en fortsättning, men tji fick den.
    Grattis till ett riktigt vackert hexagontäcke, det var väl värt att komma fram i ljuset!

    SvaraRadera