tisdag 28 maj 2013

Man kan ju tycka att om man själv hittar på mönstret 
medan man stickar så borde det inte bli fel, 
eller iaf så borde man inte kalla det fel-
Snarare konstnärlig frihet!!!
Nu har jag ägnat en stor del av den senare delen av kvällen till att ta bort
sex varv mönsterstickning!
Inte kul!!!
Det som är kul däremot är att jag kan se min kompis framför mig i
denna lilla sjalen.
Färgerna kommer att passa henne perfekt!
Hoppas nu bara att hon inte tycker att det kliar!

Jag handlar garn lite då och då.
Just nu är det "då";-)
Kanske beror det på att Drops har 35% rea på sina garner just nu!
Noro garnet är inte ett Drops-garn, men jag kunde inte lämna kvar det i affären!
Det är ju MINA färger!!!

Ingenting har blivit sytt.
Jag har inte haft lust!
"Paradiset" behöver rensas och en massa tyger behöver vikas och
plockas undan!
Assistent önskas!
Inspiration sökes!!!

God Natt!
Kram//Maja




5 kommentarer:

  1. Även mitt Paradis behöver rensas. Alla nytvättade tyger är vikta men bör förpassas till sina resp. färglådor. Det ligger tyger överallt! Jag tror de är som amöbor och förökar sig genom delning.
    Kram och sov gott.

    SvaraRadera
  2. Mina tyger kom igår:) och jag har börjat rensa och städa i mitt syrum för första gången! Det har inte vart så mycket tyger och städa och sortera förut, men nu har jag en liten hög i alla fall:) långt långt långt långt långt långt långt från din samling men ändå:)))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Mitt Paradis är alldeles för för välrensat för att jag ska komma igång...ooppss så det kan bli :)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Visst är det både härligt och roligt med garner!! Att sticka är precis lika roligt som att sy. Hittar man inte inspiration på det ena så har man alternativ. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  5. Du Maja... man kan inte göra allt även om man vill!! En sak i taget då blir det nog bäst. Paradiset finns ju kvar även om du inte sitter där...för en dag eller två!

    Vilken härlig sjal... den kommer att gillas av den som ska ha den!
    Sån tur att jag inte frestas att köpa garn...också :D

    Kram

    SvaraRadera