torsdag 2 maj 2013

Nytt bus- en utmaning...

Bettan och jag har skypat idag medan vi suttit och sytt.
Helt plötsligt säger hon åt mig att kolla
 sidan 174 i denna boken:
Sådana här skulle jag vilja sy.
Ja, men då gör vi det då!!!
*************************************************************************
Så nu kör vi en liten busig utmaning!!
Du som har boken och vill vara med mig och Bettan att busa.
VÄLKOMMEN!!!
Sy en kvilt/duk/bonad med blocket som du hittar på sidan 174
(storleken på ditt arbete bestämmer du själv,
men vi vill veta HUR stort ditt arbete är)
och senast den sista September skickar du en bild till
mig maria.grahm@telia.com
OM fem eller fler personer är med oss på detta
så lovar Bettan och jag att vi väljer varsin favorit
och skickar en liten "tygpresent" till sömmerskan.
Vi kommer INTE att visa några bilder på våra arbeten innan dess 
och hoppas naturligtvis att Du som syr inte heller gör det!
Bilder på arbetena kommer 
den 1:a Oktober!
********************************************************************
Kvällspromenaden med Raja 
gick hem till Bettan i kväll.
Där låg en tygrulle till mig och väntade.
Jag hade "råkat" nämna att jag behövde 
rosa tyger med grodor på för några dagar sedan!!
"Bonus" var medskickad!
Tack, Bettan!

God Natt!
Kramar//Maja


7 kommentarer:

  1. Så många söta grodtyger.
    Har inte boken och kommer inte att vara med på ovan nämnda utmaning. Fortsätter dina scrapsutmaningar?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag nyfiken! Mot syrummet och bokhyllan ...
    kram

    SvaraRadera
  3. Och vi som inte har boken, kommer vi få vänta till oktober för att se vad det är för block?
    Blev ju jättenyfiken!

    SvaraRadera
  4. Många fina grodtyger!! Det är roligt med såna överraskningar:))
    Jag blev jättesugen att vara med på utmaningen, men boken har jag inte. Ska se om det går att ordna, så jag säger kanske.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Så roligt det kan bli,,men oktober är lång tid till att vänta!!Fin,fina tyger!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Boken är beställd och jag vill vara med så klart!! Nu har vi nåt roligt att se fram emot!
    Vilka uppmärksamma öron du viskar i och får härligt grodiga tyger!!
    Tack för skypestunden i kapp med batteritystnad!Laddda ordentligt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sugen blev jag o boken kommer på måndag så då får vi se vad som händer....

    SvaraRadera