torsdag 16 maj 2013

Leker!

 När saker är som det är så får man göra det bästa av det!
I dag tog jag en hög med scraps
(egentligen var de tänkta för papperskorgen)
och lade bredvid symaskinen och så sydde jag.
Ingenting behövde passa ihop med något annat och inga sömmar behövde stämma!
Det var bara en ren njutningssömnad!
När min nya lilla "nesse" var färdig så fortsatte jag att leka,
 men med bilderna!
Här är baksidan på min lilla nya "kompis".
Insidan:
 Jag bestämde mig för att slå i en tryckknapp.
Den har ju legat och väntat i ungefär 20 år på att bli använd, 
så det var väl dags!
Jag bytte löpare till dragkedjan.
Gillar ju att leka och busa.
Färg är KUL!!!
Så har jag gjort mig ännu en ny liten necessär!
Jag är så förtjust i dom alla och de som inte används hamnar i en
hylla och jag njuter av att titta på dom!
Ingen risk att denna blir en present eller kommer att säljas.
Jag är fruktansvärt egoistisk med mina "pärlor"!!!

Kram//Maja

10 kommentarer:

  1. Då var det verkligen på tiden att den användes :) Kul med att leka med tyger....

    SvaraRadera
  2. Härlig nesse.
    Jag har ju sytt två sådana som till största delen är av Maja-scraps :-)
    Imorgon kanske det kan bli något av vinsten för april.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Nessar kan man aldrig få för många av.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Pretty spring colours! Scrappy is always my favourite for small pouches and bags. Yours is a gem, so I can appreciate why you'll be hanging onto it. Love those little buttons with your label. Sweet details!

    SvaraRadera
  5. Tyglek och underbara resultat.Ja, vissa pärlor behåller man för sig själv:-)),så klart.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Dina nessar är så söt och tuffa på samma gång, tror nog att en sådan står på min önskelista...

    SvaraRadera
  7. Du är otrolig med Dina små tygbitar! Fint resultat.
    kram

    SvaraRadera
  8. Skriver som Gunilla, du är otrolig med dina scraps. Superfin blev den. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera