onsdag 29 maj 2013

Sommar, men ingen sol och "Muggmatte-Rallyts dragning"

Försommar hos oss!

 Kaprifolen slog ut nu i dag och i kväll doftar den ljuvligt!

Syrenen har kommit snabbt de senaste dagarna och 
idag slog den också ut.
Än så länge så övertrumfar den inte doften av Kaprifol.

Det är mycket dofter och framför allt pollen i luften nu.
Då ska man komma ihåg att ta sin allergimedicin
och
kanske tänka på hur mycket man anstränger sig!
Jag vill inte klaga, 
men jag är så tanklös och dum!
Det blir inte mycket gjort när man mår dåligt!

En sak har jag gjort iaf.
Jag bad Anton hjälpa mig med dragningen
av "Muggmatte-rallyt".

Grattis Pumlan!
Nu är de "dina" att leka med!
Jag ska försöka att promenera förbi en brevlåda
i morgon.

Sköt om Er!
Kram//Maja



5 kommentarer:

  1. Vi har vita syrener på gården men de doftar ingenting.
    Vilka vackra tyger Pumlan får att sy av. Grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Våren är ljuvlig och vacker!! Men hade vi fått önska skulle den vara utan pollen. Nu är det inte så, sååå aaatttjjoooo!! Ta hand om dig Maja och njut av den på bild. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. Åh kaprifol,,som gammal Bohuslänska ,,,älkar jag denna blomma!Grattis Pumlan!!Bambikramar

    SvaraRadera
  4. Dina blommor är lika fina som jag hoppas min clematis skall bli, och jag tycker det är så fina bilder du visar!
    Själv lyckas jag alltid glömma att börja ta allergimedicinen i tid på våren så det är alltid en period med trötthet, nysningar och rinnande ögon och näsa innan jag kommer på vad det är som saknas! Tänk att man gör likadant varje år!

    SvaraRadera
  5. Men åh... har ni er kaprifol ända uppe i taket? Här mäter den sina modiga 6-7dm och bara bladen syns än! Jag klippte ner den i höstas... så jag får väl skylla mig själv?!
    Du är inte ensam om att känna dig rasslig... jag går på tomgång och orkar knappt göra nåt! Hur ska det bli??
    Grattis till Pumlan som får fina tyger att leka med! Det blir roligt att se vad hon hittar på!

    Kram

    SvaraRadera