söndag 12 maj 2013

Sannas "scrufsarbeten"

Det händer inte mycket sömnadsmässigt 
just nu för fru G.
Tur att det finns andra som skapar och står i!!!
Sanna fick dessa "scrufs" av mig efter att jag i
min tur fått dem av Malin.
(Jag plockade ur i stort sett alla rosa bitar innan jag gav bort resten).
"Scrufsen" är rester från Michael Miller-tygerna "Gipsy Bandana",
en riktigt härlig "gladtygs-serie".
I går var hon bjuden till kompisen J som önskat sig 
en egen "Sannascrufs".
Många timmars arbete ligger bakom ett sådant här arbete,
som utgår från överblivna tygrester.
Här har hon använt band av olika slag och både pärlor och paljetter 
för att sätta sin prägel på bonaden!
Jag tycker att detta är både snyggt och kul!
*******
En annan vän som just fått sin "Sannascrufs"
är J på Irland.
Här samsas "scrufsen" från mitt gröna regnbågsarbete
med pärlor, paletter och maskin-spetsbroderade trollsländor och hjärtan.
Av det glada tacket som kom från "Den gröna ön" så kan jag bara dra 
slutsatsen att J var jätteglad över sin present!
******
Jag satt och letade i mitt Picassa-album och hittade bilden på vad 
jag sytt av de röd/rosa tygerna från Malin.
Den är söt tycker jag.
Tänk att det går att göra så mycket med bara rester!!!
********************
Ni kommer väl ihåg min scrapsutmaning?
Kom ihåg att flera bidrag /månad är helt OK!!!
********************************
Jag efterlyste "Muggmatterallyt" och har hittat till det!

Tyvärr hade ingen visat intresse när det erbjudits till utlottning,
men jag skrev en kommentar och har nu fått veta att jag ska få ta över det.
Det ska bli roligt!
"Muggmattor" kan man ju faktiskt ha hur många som helst av
så håll er framme när jag lottar det vidare!!!
***********************
Grattis till PSG och
nu har Zlatan vunnit ännu en ligatitel
och jag kan stänga av TV:n och gå och sova!

God Natt och Kram!
Maja




11 kommentarer:

  1. Meen... jag blir alldeles matt över all skaparglädje som finns i din del av landet! Här råder tröttheten och håglösheten och det befrämjar ju inte lusten att sy! Har du nåt knep jag kunde ta till... kanske?
    Härliga scrufsalster har ni fixat till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga scrufsarbeten ni gjort. Riktiga färgklickar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att se att mitt skräp kommit till användning! Och fint värre är det också!!
    Tycker också att muggmatterallyt var en kul idé även om jag inte anmält mitt intresse någon gång för att jag helt enkelt inte har tiden på min sy-sida.
    Dock kommer under veckan ett bidrag till scrapsutmaningen för maj månad och då har jag lyckats vara med varje månad trots att jag tycker att jag aldrig syr numera!!
    Denna helgen har jag som du varit ute i skog och mark, härligt!!

    SvaraRadera
  4. Så kul att muggmatterallyt kommer igång igen.Jag kan också tänka mig en runda till.
    Ha en fin ny vecka.

    SvaraRadera
  5. Jättefina inspirerande bonader. Man kanske skulle göra ett eget försök i sommar.
    Muggmatterallyt tappade jag bort mej i. Hade ingen karta :-D) Men hänger gärna på nån gång framöver om jag inte missar det igen
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Superfina och så läckra!!! Vilken kreativitet hon har din Sanna. Men sådan mor sådan dotter. Kraaam från MonicaJ

    SvaraRadera
  7. Härliga scrufsjobb:)
    Vad kul att du hittade muggmatterallyt, vem hade det? Tänkte det skulle vara skoj att se de sista muggmattorna. Är gärna med igen!
    Här råder ocks syrumstorka, med den har varat mycket längre än din :))

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga skrufsarbeten!! Ja tänk så mycket kul man kan göra av rester!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Wow! Each of these is so lovely. Gorgeous fabrics and wonderful embellishments.

    SvaraRadera