måndag 20 maj 2013

Petrol,turkos och lite lagom grått...

...mina favoritfärger just nu-
Igen!
Jag återkommer allt som oftast till olika nyanser av
turkosgrönt!
Detta är en liten närbild av mitt nya arbete.
Ännu en sjal 
(gissa om det finns några killar i min familj som är trötta på mina sjalar)?
Denna är min VM-stickning som dragit ut på tiden,
men det gör ingenting.
Jag hoppas att den blir klar under helgens Champions League final
eller kanske innan dess.
I dag har jag nämligen inte gjort ett uns nyttigt,
bara suttit och stickat framför TV:n.
När man mår lite sisådär så
är det skönt att kunna unna sig en "slödag"!

Här har det regnat i omgångar under dagen och åskat i kväll.
I morgon tar jag gärna lite fint väder så
att jag kan sitta i hammocken och fortsätta min stickning;-)

Ta hand om er!
Kram//Maja

7 kommentarer:

  1. Turkos är fint.
    Varför är killarna trötta på dina sjalar? Det är väl inte de som ska ha dem på sig?
    Slappa på och sticka lugnt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sjalen blir jättefin!! Killarna är bara avundsjuka för att dom inta har nån fin sjal att värma sej med. Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Karlar...
    dom begriper sig inte på sånt här ;)

    Kram o hoppas din dig blir bättre är igår.

    SvaraRadera
  4. Härliga fräscha färger.Hoppas du får sol och en skön stund ute.Här är det mulet nu på morgonen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Strunta i vad oförstående killar tycker... de behöver ju inte använda sjalarna... eller??!!

    Det finns dagar när det är klokt att vila! Här är det såna som på ett pärlband. Jag verkligen lider av allt pollen i år och inget verkar hjälpa! Tröttheten är enorm och huvudet känns som en melon. Jag hoppas att det är över snart!!

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Det är bra att vila när kroppen skriker "stopp"! Hoppas du känner dig bättre snart!
    Sjalar kan man aldrig få för många av, och turkos är ju bara så snyggt!

    SvaraRadera
  7. Oh, I'm loving this yarn, Maja! Such a beautiful colour and I think spending the day knitting was a wonderful way to enjoy your day.

    SvaraRadera